|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materialer
|
|
|
|
- Tænk materialer og tilbud i forhold til brugerne i området, f.eks.kan ”lær-selv-program- mer” være gode nogle steder og ikke andre steder.
- Giv mulighed for feedback, quiz eller lignende.
- E-læringsprogrammer skal synliggøres i det fysiske rum.
- Nye materialer skal købes i god tid, så personalet har tid til at blive fortrolige med dem.
IT
- Overvej, om det skal fremgå tydeligt på computerne, at de er reserveret til læringsformål.
- Der skal være en balance mellem antallet af computere, der er afsat til et bestemt formål og computere til almindeligt brug.
- Hvis man ikke har plads til et IT-lab, kan trådløst net og bærbare computere være en løsning. Husk i forhold til læringsprocessen, at tastaturet er anderledes på en bærbar computer.
- Tidssvarende IT-udstyr (og IT-kompetencer på højt niveau) kan gøre biblioteket til en interessant samarbejdspartner.
- Brug IT-faciliteter, der inspirerer til interaktivitet mellem brugerne, f.eks. smartboard, mobiltelefoni, weblogs og infogalleri.
http://www.infogalleri.net/
|
|
|
|
|
|