Læringsmiljøets indhold

De overordnede rammer for et læringsmiljø er afgørende for indholdet i læringsmiljøet. I Hybride Læringsmiljøer var informationskompetence og livslang læring disse overordnede rammer, der blev bestemmende faktorer for indholdet i projektet.  

I udviklingen af læringsmiljøet skal biblioteket lægge sig fast på rammen. Selve indholdet kan med fordel udvikles i samarbejde med brugere og eventuelle samarbejdspartnere, fordi læringsmiljøet dermed bliver planlagt ud fra det faktiske behov med hensyntagen til lokale forhold.

  • Emne og strategi skal lægges i forhold til bibliotekets eksterne og interne forhold.
  • Det skal være helt klart for alle, hvad man vil – og hvorfor.
  • Værdigrundlaget – hvad der skal signaleres og formidles – skal være gennemtænkt.
  • Vær opmærksom på, om emne og titel er mulige at markedsføre.
  • Der skal være sammenhæng mellem emne og målgruppe.
  • Overvej at samarbejde med lokale undervisningsudbydere eller andre samarbejds- partnere.