Læringsaktiviteter

Bibliotekerne kan tilbyde flere typer læringsaktiviteter såvel for den enkelte bruger som for grupper, hvor der tages hensyn til brugernes forskellige læringsstile. Der kan tilbydes afgrænsede rum med mulighed for selvstudium, vejlednings- muligheder, undervisningsforløb eller værkstedsaktiviteter, hvor deltagerne kan komme forbi og deltage uafhængigt af hinanden eller gruppevis.

Biblioteket kan gå uden for murene og lave læringsaktiviteter sammen med aftenskoler, daghøjskoler, fagforbund og lignende.

En del læringsaktiviteter kan finde sted brugerne imellem. Sådanne læringsaktiviteter skal understøttes af indretningen.

E-læringsprogrammer kan være en mulighed dels som støtte til undervisningsforløb, dels som mulighed for selvstudium.
 

  • Appellér til flere læringsstile.
  • Hav flere læringsformer på repertoiret – workshops, ”selvstudium” etc.
  • Indlæg brugertests undervejs i udviklingsforløbet af e-læringsprogrammer og andre læringsaktiviteter.
  • At afholde aktiviteter uden for biblioteket giver gode relationer til brugere og samarbejdspartnere.
  • Overvej, om der skal være tidsbestilling i læringstilbuddet.