ACRL Instruction Section Teaching Methods Committee (2005). Tips for Developing Effective Web-Based Library Instruction. Tilgængelig på : http://www.ala.org/ala/acrlbucket/is/iscommittees/webpages/teachingmethods/ tips.htm [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Andresen, Bent (2001). Kvalitet i e-læring. København : Christian Ejlers Forlag. 126 sider. ISBN: 87-7241-945-8.
Bechmann, Mette & Aggerbeck, Mai (2004). ”At måle en elefants snabel - sammenfatning af temadagen om informationskompetence den 20. januar 2004.” I : DF-Revy, 2004 (3), side 14-16. ISSN : 0106-0503.
Bennedsen, Jens (red.) & Georgsen, Marianne (2004). Fleksibel læring og undervisning : erfaringer, konsekvenser og muligheder med ikt. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag. 282 sider. ISBN : 87-7307-715-1.
Biblioteksarbejde nr. 69 : temanummer om Systemer, værktøjer og processer til viden- og dokumentstyring (2004). Aalborg : Danmarks Biblioteksskole. 61 sider. ISSN : 0106-2514. Tilgængelig på : http://www.biblioteksarbejde.dk/art/Nr69/BA-69.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Biblioteksarbejde nr. 66 : temanummer om Vinkler på informationskompetence (2003). Aalborg : Danmarks Biblioteksskole. 70 sider. ISSN : 0106-2514. Tilgængelig på : http://www.biblioteksarbejde.dk/art/Nr66/Nr66NY.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Bruce, Christine (1997). Seven Faces of Information Literacy. Tilgængelig på : http://sky.fit.qut.edu.au/~bruce/inflit/faces/faces1.htm [sidst besøgt d. 21. oktober 2005]. [sammendrag af bogen af samme ophav og titel].
Bundy, Alan (red.) (2004): Australian and New Zealand Information Literacy Framework principles, standards and practice. 2. udgave. Adelaide : Australian Informations Literacy. 52 sider. ISBN 1 920927 00 X. Tilgængelig på : http://www.anziil.org/resources/Info%20lit%202nd%20edition.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Chisholm, Lynne; Larson, Anne Mossoux & Anne-France (2004). Lifelong learning: citizens’ views in close-up - Findings from a dedicated Eurobarometer survey. Luxembourg : Office for Official Publications of the European Communities. 163 sider. ISBN 92-896-0309-7. Tilgængelig på : http://www2.trainingvillage.gr/etv/publication/download/panorama/4038_en.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Dewald, N. H. (1999). ”Web-based library instruction : What is good pedagogy?” I : Information Technology and Libraries, 18 (1), side 26-31. ISSN : 0730-9295. Tilgængelig på : http://libsnap.dom.edu/Reserves/Removed%20Reserves/LIS764Brown/LIS764Bro wn_WebBased.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Doyle, Christina S. (1994). Information literacy in an information society : a concept for the information age. Syracuse, NY : ERIC Clearinghouse on Information and Technology. ISBN : 0937597384. Tilgængelig på : http://kcsos.kern.org/tlc_resources/stories/storyReader$26?print-friendly=true [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Egeland, Lars, (2004). Det handler om læring. Oslo : ABM-utvikling. 62 sider. (ABM-skrift #9). ISSN : 1503-5972. Tilgængelig på : Øverst på formularen http://www.abm-utvikling.no/publisert/ABM-skrift/2004/laring.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Harbo, Karen & Schreiber, Trine (2004). ”Personlig videnstyring – nyt undervisningsemne for bibliotekarer?” I : Bibliotekspressen, 2004 (4), side 106-107. ISSN : 1395-0401.
Hartje, Steffen (2002). Aktivt medborgerskab, demokratiudvikling og globalisering : hvordan kan medborgerskabstanken fornyes? Århus : Fritid & Samfund. 94 sider. ISBN : 87-90589-03-3.
Hartje, Steffen [1995]. BiVoks : biblioteket i voksenuddannelsen. København : Udviklingscentret for folkeoplysning og voksenundervisning. 103 sider.
Have, Charlotte Junggreen (2000). Det åbne læringscenter. København : Udenrigsministeriet. 64 sider. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie, nr. 18 – 2000). ISBN : 87-603-1715-9.
Hermansen, Mads (2004). ”Læring.” I : Cornelius, Hans (red.). Voksenpædagogisk Opslagsbog. København : Christian Ejlers Forlag. 2. udgave. Side 191-200. ISBN : 87-7241-237-2.
Hermansen, Mads (2003). Omlæring. København : Klim. 190 sider. ISBN : 87-7955-168-8.
Häggström, Britt-Marie (2001). “Sources of knowledge, spaces for learning.” I : The New Review of Libraries and Lifelong Learning, (2), side 183-190. ISSN : 1468-9944.
Illeris, Knud (1999). Læring : aktuel læringsteori i spændingsfeltet mellem Piaget, Freud og Marx. Roskilde : Roskilde Universitetsforlag. 227 sider. ISBN : 87-7867-098-5.
Illeris, Knud (1998). ”Erfaringspædagogik og projektarbejde.” I : Bisgaard, Niels Jørgen (red.). Pædagogiske teorier. 3. udgave. Værløse : Billesøe og Baltzer. Kap. 10, side 148-166. ISBN : 87-7842-005-9.
Jacobsen, Andrew Neil (2000). Åbne læringscentre – hvorfor og hvordan. København : Undervisningsministeriet. 149 sider. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie nr. 35, 2000). ISBN : 87-603-1860-0.
Kuhlthau, C. C. (1993). Seeking meaning: a process approach to library and information services. Norwood, N. J. : Ablex Pub. Corp., 199 sider. ISBN : 08-939-1968-3.
Kuhlthau, C. C. (2004). Seeking Meaning : a process approach to library and information services. (2. ed). By: Libraries Unlimited.
Kvartalsskrift oktober 2004 : Temanummer om IT og Læring. Århus : Udviklingsinitiativet for Sygeplejerskeuddannelsen i Århus Amt. 52 sider. ISSN : 1602-9100. Tilgængelig på : http://www.aaa.dk/aaa/kvokt2004.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Larsen, Niels (2002). Evaluering af Projekt Studiemiljø i Otterup Kommune : et udviklingssamarbejde mellem Otterup Kommunes skoler og folkebiblioteket om brug af hjemmesider i elevernes emne- og projektarbejde 1999-2001. København : Danmarks Pædagogiske Universitet. 64 sider. ISBN : 87-988655-0-1.
Malberg, Anne (2003). E-læring og læringsstile : teori og praksis. København : Dafolo. 199 sider. ISBN : 87-7281-130-7.
Nygren, E. (2004). Utvärdering av sökvägledningar. Uppsala : Uppsala Universitet. Tilgængelig på : http://www.kb.se/bibsam/bidrag/projbidr/avslutade/2004/sokvagledn_rapport.p df [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Pors, Niels Ole (2004). ”Måling af informationskompetence.” I : DF-revy, 27 (3), side 7-10. ISSN : 0106-0503.
Projekt Internet for alle (2001). Ringsted : Ringsted Bibliotek. 2 bind. ISBN : 87-986148-1-9.
Scandinavian Public Library Quarterly (2004). København : Nordic Public Library Authorities. 37 (3), 36 sider. ISSN : 0036-5602. Tilgængelig på : http://www.splq.info/issues/vol37_3/splq3_04.pdf [sidst besøgt d. 21. oktober 2005].
Schou, Lotte Rahbek & Bergstedt, Bosse [et al] (2001). Demokrati og livslang læring. København : Gad. 192 sider. ISBN : 87-12-03737-0.
Strand, Marcus (2005). “For the benefit of others: The public librarian in a learning Society.” I : Scandinavian Public Library, 38 (2), side 7-11. ISSN : 0036-5602. Tilgængelig på : http://www.splq.info/issues/vol38_2/03htm [sidst set d. 21. oktober 2005].
Uddannelsesbibliotekaren (2002). København : Faggruppen for Bibliotek og Uddannelse. 2002 (2). ISSN : 1600-4043.
|