|
Læringsteori
Kjeld Fredens, Læge, hjerneforsker, medlem af KVIS tænketank (www.kvis.org) Læring og kompetence.
Mads Hermansen, Dr.pæd., Handelshøjskolen i København Læringsteori og konsulentpraksis.
Anne Malberg, E-læringskonsulent, Århus Købmandsskole Elektronisk læring.
Maria Marquard-Busk, Lektor, Silkeborg Seminarium Modstand og barrierer mod læring – hvad kan der være på spil i voksne menneskers læreprocesser?
Bjarne Stark, Studievejleder ved Kaospiloterne Hvornår lærer vi noget?
Else Storgaard, Pædagogisk konsulent, AmtsCentret for Undervisning Pædagogik og læring i voksenundervisningen.
Informationskompetence
Anette Skov, Lektor Danmarks Biblioteksskole Hvad er informationskompetence?
Christian Wang, Foreningen www.laeremidler.dk Tankerne bag hjemmesiden, hvor undervisere kan oploade undervisningsmaterialer til inspiration for hinanden.
Udvikling af kompetencer
Claus Bjerg, Candt.scient.bibl, CVU MidtVest Hvad kan vore projekter lære af CVU MidtVest’s kompetenceudviklingsprojekt?
Bent Gringer, Sekretariatsleder, Kompetencerådet Borgernes kompetencer og læringsbehov – bibliotekets rolle.
Steffen Hartje, Sekretariatsleder i Folkeoplysningssamvirket Folkeoplysning, læring og medborgerskab.
Nina Ström, Bibliotekar og Ann-Louise Thögersen, Studievejleder, Nacka Folkbibliotek LärForum Nacka – en möteplats för flexibelt lärande.
Indretning og IT
Eva Bjerrum, Souschef, New Ways of Working Vidensarbejdspladser – læring og rum”.
A. Neil Jacobsen, Afdelingsdirektør ved EUC Nord Åbne læringscentre – hvorfor og hvordan?
Carsten Primdahl, Arkitekt, Cebra Fra værdibaseret programmering til fysisk konkretisering.
Mads Thimmer, Innovation Lab, Katrinebjerg Trends og tendenser i brug af informationsteknologi.
Materialer og faciliteter
Peter Dreyer, Produktchef, Innovation Lab Ny IT-forskning – og hvordan fremtidens bibliotek vil kunne udnytte den.
Rene Juel Andersen, Key Account Manager, Dansk Data Display Styr på smartboard.
Bibliotekets og den biblioteksansattes rolle
Bent B. Andresen, Lektor Danmarks Pædagogiske Universitet Bibliotekets rolle – På biblioteket kan du udvikle og opdatere dine evner, interesser, viden og kompetencer.
Sergio Dogliani, Principal Idea Store Manager, London Borough of Tower Hamlets Idea Stores: engaging, empowering and enriching our communities.
Marianne Horsdal, Lektor Syddansk Universitet Udviklingen i forskellige professioner – hvad sker der lige nu?
Michael Høyer Nielsen, Bibliotekar, Hovedbiblioteket Århus Bibliotekaren som coach.
Camilla Raymond, Organisationskonsulent, Copenhagen School of Business Bibliotekaren som proceskonsulent. Oluf Sundin, Gæsteforsker ved Danmarks Biblioteksskole Bibliotekarprofessionen – hvor er den på vej hen – set på baggrund af IKT?
Markedsføring
Ea Nielsen, Kommunikationskonsulent PR, kommunikation og markedsføring
Målgrupper
Sidsel Bech-Petersen, Cand. mag. i informationsvidenskab, Hovedbiblioteket Århus Brugerinddragelse i designprocesser.
Dorthe Haven, Centermedarbejder, Dansk Center for Ordblinde Myten om det at være ordblind/læsesvag og hvordan man kan forestille sig, at denne målgruppe kan bruge biblioteket.
Hans Henrik Knoop, Lektor, DPU Hvordan kan bibliotekerne understøtte børns informationskompetence?
Niels Larsen, Herning Centralbibliotek Internettet og de nye medier – en model til videreudvikling af informationskompeten-ce hos pædagoger samt Internettet for børn og unge – nye formidlingsformer.
Ella Myhring, Lærer, Højby Skole Et virtuelt spring over bæltet – og andre IT-samarbejdsprojekter mellem skoler og biblioteker.
”Rejseholdet” Voksne læsesvage fortæller om det at have problemet inde på livet.
Jesper Støvring, Leder AOF Hvad skal der til for at voksne læse-/skrivehandicappede kan klare sig i informations-samfundet?
Rigmor Sejrsen, Bibliotekar, Frederikssund Bibliotek Læs og skriv med IT.
Eigil Aagaard, Cand. pæd. Hvordan motiveres voksne læsehandicappede?
|
|